Persberichten

Budgetkunst populair in crisistijd
Leiden, 20 december 2012 - In financieel moeilijke tijden wordt er als eerste bezuinigd op luxe goederen zoals autoís, vakanties en woninginrichting. Maar mensen worden ook steeds creatiever als het gaat om aanschaffen van deze artikelen en juist in deze tijden blijkt de formule van Kunstuitverkoop.nl te worden gewaardeerd door veel kunstliefhebbers. Daar waar veel galerieŽn hun verkopen zien dalen vertonen laat die van Kunstuitverkoop.nl juist een stijgende lijn. Omzetstijging door het verkopen van betaalbare schilderijen.

Kunstuitverkoop biedt een breed aanbod aan moderne schilderijen van abstract tot figuratief. Natuurlijk is het mogelijk om een reproductie uit China aan de muur te hangen maar wat zo bijzonder is aan Kunstuitverkoop.nl is dat alle schilderijen origineel en uniek zijn en gemaakt door onbekende talentvolle Nederlandse kunstenaars. Men heeft dus altijd een echt schilderij waarbij je de verf nog kan ruiken. Met deze formule verkoopt Kunstuitverkoop.nl al sinds 2009, het begin van de economische crisis, schilderijen aan een breed publiek en wordt er nog jaarlijks een omzetstijging gerealiseerd. Door de afspraken die Kunstuitverkoop.nl maakt met de kunstenaars, kunnen de schilderijen voor een scherpe prijs worden aangeboden wat voordelen biedt voor alle partijen. Zo worden sommige onbekende kunstenaars ontdekt door het grote publiek en krijgen kunstkopers de kans om voor weinig geld een echt schilderij aan de muur te hangen.

Waarom blijven mensen kunst kopen? Waarom zou je nog kunst kopen? Hiervoor zijn vele, vaak persoonlijke redenen. Kunst is iets wat al wordt gemaakt zo lang er mensen bestaan en is bijna een primaire behoefte. Kunst, in welke vorm dan ook, blijft een bron van inspiratie en doet je even wegdromen en laat je ontsnappen uit de dagelijkse realiteit. Juist in tijden van mindere welvaart hebben mensen daar extra behoefte aan. Het zegt ook wat over het karakter van de eigenaar en wordt ervaren als een verrijking en een mogelijkheid tot expressie.

---------------------------------------------------------------------------------------